Pasipuošusi Lietuvos 100-čio bure, legendinė jachta „Lietuva“ liepos 3-ąją pradėjo Lietuvos valstybės atkūrimą žyminčią odisėją. Burę pakėlusi Klaipėdoje, jachta aplankys Gdanską, Taliną ir Rygą, susitiks su lietuvių bendruomenėmis, pristatys Lietuvos 100-čiui skirtą parodą. Visos kelionės metu jachtos įgulą sudarys 5 profesionalūs buriuotojai ir 5 buriavimo naujokai, kurie unikalią galimybę gavo konkurso keliu.

DIENORAŠTIS

LIEPOS 6 D.

Nors ir su iššūkiais – vakar vakare, liepos 5-ąją prisišvartavom. Mūsų „Lietuva“ stovi šalia šalia jūrų muziejaus ir kitų jachtų. Šiuo metu visos mintys sukasi apie tautiškos giesmės giedojimą, nes pažymėjome žemėlapyje jachtos poziciją – pasirodysime tiesiogiai. Šiandien giedant himną prie mūsų turėtų prisijungti 43 turistų grupė iš Mažeikių – skambėsim solidžiai. Kol kas saulėt ir giedra – atsiųsim daugiau žinių.

Tiesa, apie pirmąjį plaukimo etapą – kelionės metu 4 žmonėms buvo blogai. Pradžioje išplaukus, porą valandų buvo 4 mazgų greitis su burėmis. Vėliau jachta 8 valandas buriavo 8 mazgų greičiu. Tada ir pasireiškė „nuostabioji“ jūrligė. Likusios kelios valandos iki Gdansko buvo labai ramios. Jachta plaukė naudodama variklius. Vakare sutemus „Lietuvoje“ pradėjo skambėti gitaros muzika ir liejosi dainos iki pat vidurnakčio. Pasirodo kapitonas (po metu pertraukos) ir pora įgulos narių puikiai valdo gitarą.

LIEPOS 13 D.

Mes jau Taline. Be kranto praleidome beveik tris paras, o kai kuriems įgulos naujokams tai buvo pirmas kartas jūroje apskritai.  Šiandien buvo bene geriausia diena. Daugiausiai buriavimo šilkinėmis sąlygomis, malonus ir palyginti šiltas vėjas, saulė, puiki nuotaika pas visus. Artėjant link Talino pradėjome sutikti vis daugiau burlaivių, kurie dabar vienas po kito įplaukinėja į uostelį. Estai gana triukšmingi… Įgula siunčia šiltus ir saulėtus linkėjimus. Mūsų čia laukia puikus savaitgalis.

LIEPOS 14 D.

Šiandien mums parodos ir lankymų diena. Įgula pakiliai nusiteikusi ruošia jachtą. Laukiame visų vietinės bendruomenės narių ir lietuvių laikinai viešinčių Taline nuo 13 val.

LIEPOS 15 D.

Jachtos Lietuva įgula į kiekvieną uostą atkeliauja su nedidele paroda, kurioje mūsų profesionali istorikė Renata pristato atkurtos Lietuvos valstybės šimtmetį.
Ne mažiau dėmesio sulaukia ir stebuklinga permatoma dėžė. Kiekvienas apsilankęs gali išsirinkti jam patikusį atvirlaiškį ir jame užrašyti palinkėjimus – sau, artimiesiems, draugams, Tėvynei, tautiečiams. Atvirlaiškiai keliauja iš uosto į uostą visos odisėjos metu, o jai pasibaigus bus išsiuntinėti nurodytais adresais.

Privatumo nustatymai
Jūsų lankymosi mūsų svetainėje metu, svetainė gali kaupti naršymo duomenis, dažniausiai slapukų forma. Čia galite keisti privatumo nustatymus.
Turėkite omeny, jog bet kokie pakeitimai gali turėti didelės įtakos svetainės atvaizdavimui ir taip patirsite nepilnavertį naršymą.